tua gheter raya mende

Friday 4 September 2009

aku rasa macam nak buat pesta tolak bala sebab banyak benda pelik hari ni...

biasa aku bangun tidur, aku terus nyanyi lagu Negararaku...kali ni aku nyanyi lagu Indonesia Raya...apahal?..

dan kebiasaannya, masa aku nak pergi tandas aku akan terajang sekor askar jerman separa bogel tengah tekan tubi kat tepi dapur, tapi tadi tengah sapu lantai...askar jerman sapu lantai, tak pelik ke tu?...lain la kalau tengah tanam mayat..aku nak terajang pun dah naik segan...jadi aku buat keputusan pergi tangkap lipas sebagai kerja amal...untuk pengetahuan, kerja tangkap lipas pagi-pagi buta bukan senang...

taknak fikir bukan-bukan, aku teruskan hidup walaupun tak cukup nikotin...sampai ofis, assignment pertama aku ialah mendownload cerita Memento...nampak macam tak pelik kan?...tapi masalahnya aku ialah pekerja berwawasan...nak tak nak, aku terpaksa tidur selama 1 jam untuk mengurangkan rasa bersalah...

rutin harian bulan puasa ialah berbuka puasa(waktu belakang kira :D)...apa yang aneh dengan berbuka puasa hari ni?...sejenis mahkluk yang biasa dikenali sebagai housemate hari ni dah jadi housemaid...dia SMS dia nak bantai masak nasik goreng + ayamas goreng + air sunquick...memang terharu...dan lagi aneh bila semua-semua tu sedap la pulak...tapi kitorang terpaksa tong-tong tempah keranda selepas housemaid terbabit cedera dibahagian rusuk akibat dihentak dengan objek berat bila diketahui semua makanan tersebut adalah ehsan dari awek beliau...

nak lagi pelik?...entry kali ni dah melanggar prinsip asas...no blogodiary...
tengah berkira-kira nak pacak lilin keliling rumah buang sial, aku baru teringat pesan orang tua-tua...kalau banyak benda pelik berlaku, maknanya raya dah nak dekat...

jadi aku sebagai penyimpan mohor besar raja-raja, dengan ini mengisytiharkan, selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin...anak bulan dalam proses pembikinan oleh mak dan bapak bulan...harap bersabar...puasa didahulukan, raya diutamakan...


//pedia2 rasa dok cukok posa, mari a dumoh...aku nok wi tazkiroh...wahaha

19 orang sesat:

lily 4 September 2009 at 13:45  

wuuu awalnye ko wat ucapn.. ko bg pengumumn aku bg pantun ;))

budk2 mkn peria
mkn bersama buah betik
akupun nk ucapkan slmt hari raye
mintak maaf+duit+betik

sedi getoh 4 September 2009 at 16:34  

raya raya gop... beng wat2 dop igt mri dumoh aku dowh.. kalu dop, mmg ceper r mun wakaka

selamat hari raya...mitok maah belake semer

Anonymous 4 September 2009 at 16:53  

ahhh xdop2... mun nk mitok maah, mun kena mari dumoh aku cium kaki...sedi pom sama lol
-madrak-

crazy_labelle 5 September 2009 at 00:26  

pokjib.... nak wet raya...

Anonymous 5 September 2009 at 12:59  

masa mung nyanyi negaraku, bagiang mana hok ddiri hahaha
waner2x pom slmt hari raya, maaf dipinta, lapar dahaga, lemang kat mana, ada org rembat ke, aku merepek rupanya
~idang~

plpoh.betik 6 September 2009 at 01:37  

@lily: indah pagi disinar mentari..
rumbut beralun awan berarak...
adess apa aku nak sambung lagi ni...
nak pantun2 x reti la pulak :D...

@sedi: aku xdok paspot bangladesh nok gi dumoh mung...mung raya m'sia doh la baru senang aku nok gi...haha

@mat drak: kaki adik mung ke?...bereh2...haha

@wani: biasa kalu aku bg duit raya, aku bg skali ngan karate penumbuk penendang...baru nampak mithali...nk aku karate katner?..haha

@idang: ceper...stail copy blk msg aku...napok ngat x ikhlas...0 maaf bagimu...haha

crazy_labelle 6 September 2009 at 10:54  

wahaha...
ak xtamak... ak nak wet je ckup la...
tp kalo ko nak bg jugak ak wakilkan lily, sedi, mat drak dan idang la terima karate tu...

sedi getoh 6 September 2009 at 14:52  

wakaka.. bangla mun!

Anonymous 6 September 2009 at 18:19  

aku msg ajak mung bbuka dumoh mung wi msg raya tu nnatang mende? per dia gila lening.. mujur aku dop repot spital yg mung gila je haha..

crazy labele, aku tua doh ning dop ssiang ke aku ke? kohkoh haha...
~idang~

lily 6 September 2009 at 20:20  

jom wani kita tomoikn mat selempit ni.. women's power ;))

plpoh.betik 7 September 2009 at 01:32  

@idang: 14taun ssaing nge mung x gila guana...bahang penadol sokmo pah ccakak nge mung...haha

@lily: tumbuk batang pisang pon lebam tgn, ada hati nk lwn betik...haha

syuk 7 September 2009 at 15:37  

selamatlah beraya... dimanapun jua... maafkan hamba... terkhilaf kiranya..
ramadhan pergi... syawal mengganti... hari yang murni... sama merai...
salam aidilfitri :)
p/s: skali-skala syair bereh x boh? huhuuuuuu

crazy_labelle 8 September 2009 at 21:25  

@idang
ssiang gok... nnti aku tempoh katil kat umah org2 tua utk mung... seblah betik je... klo bosan2 sepak je la die... kami di sini sebulat suara izinkan...

@lily
haha... bole2... kjap i nak amek camera rakam aksi betik kne kitai... pastu bubuh caption proses pembuatan jus betik... haha...

@syuk
sukati la nak syair, sajak, cerpen... yang pntg bg ak duit raya... barulah terasa hari yang murni... sama merai... haha...

@plpohbetik
wahaha... sbb ko pemalas update biarla ak jd pemangku sementara...
ehem2... mne gaji ak bulan ni... haha...

plpoh.betik 9 September 2009 at 01:35  

@syuk: silak aku x henjar mung dulu...kalu x, xdok a mung jd nneleh ggining semer...haha

@labelle: ko da mkn ubat sawan x ni?..berani ko nk blasah kaki pukul malaya?...haha

Anonymous 10 September 2009 at 09:32  

lol bangkai jwpn mun
-madrak-

lily 11 September 2009 at 12:01  

@wani
ko amek gamba.. aku bwk pen kertas.. nk salin ko punye resepi jus betik.. leh open warung kaki lima ;))

crazy_labelle 17 September 2009 at 10:45  

@lily
haha... buatlah apa yg patut, tp i xley nak join sbb da amek cuti sebulan ni... sbb nak smbut raya sebulan... haha...

@betik
pokjib... gud luck utk arini...
slamat hari raya... maaf zahir je batin xyah... :D
jgn lupe cash in rm100 duit raya utk ak...

lily 24 September 2009 at 10:47  

keje2.. dah2 raya lelama.. posa pun due 3 jam jek ;))

lily 4 October 2009 at 18:23  

blog ni da reput! ;))

aku nok bbeta!!

  © template fueled by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP