buoh

Saturday 20 June 2009

musim buah dengan buah memang tak dapat dipisahkan...bagai buah dengan musim buah...
sana buah sini buah...jalan sikit jumpa buah...kalih tepi nampak buah..gostan belakang langgar buah...takde buah cari buah..

satu-satunya kempen kerajaan yang berjaya kat Malaysia ni cuma kempen "Makanlah Buah-Buahan Terpakai"..kempen lain macam "Tak Nak, Sudah!", "Mari Membuta", "Belia Benci Kamu" dan lain-lain, jangan harap berjaya sebab kurangnya unsur buah dalam penggunaan bahasa...cuba letak kempen "Derma Darah Dapat Buah" atau "Pandu Cermat Buah Selamat", gerenti dapat sambutan...

aku pun heran apsal nak kena ada kempen pasal makan buah...tak payah kempen pun orang kita makan buah jugak...patutnya, buat la kempen "Kurangkan Ulat Dalam Buahan"...gejala ulat buah ni sukar dibendung dan semakin berleluasa...buah dah cantik dah, tapi ulat dalam buah lagi banyak dari lantai rumah aku a.k.a pusat pelupusan sisa pepejal mahupun cecair(cecair??)...

jadi, rakyat Malaysia sekarang sedang ternanti-nanti se-buah berita penting di dada-dada akhbar: "Pesawat Bos Pok Ya Di Rampas"...difahamkan, Pok Ya yang mempunyai sebuah dusun berpuaka di Kuala Berang akan dihantar ke kelab-kelab dangdut berpusat di KL selama 1-2 bulan pada musim buah terdekat...bermakna, upacara tahunan menghalau jin dan jembalang di dusun beliau akan terbantut...seorang warga Israel sedang dilatih untuk merampas pesawat terbabit..


//beghapa banyak buah daaa...

6 orang sesat:

Anonymous 20 June 2009 at 10:30  

pokya g dangdut?? xdang sapa ssitu kene panoh petir llalu waser2x
~idang~

lily 20 June 2009 at 11:15  

hahaha ko ni merapu no.1.. tp besh gak baca ;)).. betik xbesh..xde musim kehkeh

syuk 20 June 2009 at 12:49  

"Pandu Cermat Buah Selamat"
guaner waser per lucah je nin...huahuahua

sedi getoh 20 June 2009 at 13:54  

woii..aku nk join gop!!..x ajing g gi ddusung pokya...k.brg lik aner?..syuk...syuk hok mana ser aa?? waser per rajing ttengok..

Anonymous 22 June 2009 at 12:23  

aku nk wak ngepeng 'sayangi idang'...org tua kiter kna syg lol...-madrak-

plpoh.betik 8 July 2009 at 14:04  

ish3...merepek je korang ni...korang ingat ni forum ke apa?..wahaha

aku nok bbeta!!

  © template fueled by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP